Situation Sthlm annons-satsar i samarbete med Mediakraft
Situation Stockholm inleder ett samarbete med Mediakraft som ska bedriva annonsförsäljning i magasinet med början i mars 2014.
Tidningen har 142 000 läsare och en TS-upplaga på 32 800 ex/månad. Läsarna är till största delen kvinnor. De är välutbildade samt samhälls- och kulturintresserade; de läser, går på teater, muséer och ser film, de reser, testar nya produkter, är engagerade i samhället och har god ekonomi. En viktig målgrupp för många annonsörer.
”Vi är stolta och glada över att ha fått ansvaret att jobba med en så viktig och bra tidning. Vårt mål är att tidningen ska få den mängd annonser som den väl förtjänar”, säger Mediakrafts VD Pierre Hultman.
Carl Larsson hos oss kommer att hålla i annonsförsäljningen för tidningen. Calle har en gedigen bakgrund från reklamfilmsbranschen där han jobbat med försäljning, regi och produktion i flera olika länder för bland annat Volkswagen, Skoda, Pilsner Urquell, Canal Digital och Staropramen. Eftersom han är en Stockholmskille med ett stort hjärta tycker han att det ska bli extra kul att jobba med just Situation Sthlm.
Kontaktuppgifter till Carl Larsson och mer information om tidningen finns här intill.