All time high för Friluftsliv i Orvesto
Cajsa Rännar chefredaktör för Magasin Friluftsliv förklarar varför räckvidden ökar med 20%
Vintern har varit bättre än på länge, friluftslivet är även fortsatt på allas läppar och senaste Orvesto konsuments mätning (2020:3) visar att Magasin Friluftsliv ökat sin läsning med 20% från föregående period. 91 000 personer uppgav att de läst tidningen och det är den högsta siffran i Friluftslivs historia.
Men vad beror en sådan stor ökning på?
En stark grundprodukt, förstås. Men självklart påverkar också världsläget. Kanske har friluftslivet aldrig varit så viktigt som just nu och intresset för att komma ut i naturen är enormt. Den som har fått upp ögonen för natur och friluftsliv uppskattar innehållet i Magasin Friluftsliv där man blir inspirerad, får tips och bygger på sin egen kunskap.
Samtidigt jobbar vi i redaktionen förstås ständigt med små men viktiga förbättringar och det är naturligtvis himla glädjande att se att det ger resultat. Nu ser vi fram emot en vår och sommar med ännu mer friluftsliv och uteliv.
Gabrielle Hagman, ansvarig mediasäljare och Mediakraft är glada för den possitiva nyheten.
-Vi är stolta över att sköta annonsförsäljningen för Magasin Friluftsliv. Det är roligt att hårt arbete och ett fint samarbete ger resultat.
Vill ni veta mer om magasinet kan ni läsa det här: https://mediakraft.se/friluftsliv eller kontakta Gabrielle Hagman.
Foto: Abraham Engelmark
Källa: https://www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/orvesto-konsument-20203