Sjöfartstidningen väljer Mediakraft
Vi på Mediakraft är glada att ha Sjöfartstidningen som ny samarbetspartner. Samarbetet som startar i september omfattar annonsförsäljning samt utveckling av annonsprodukter i både de digitala och de tryckta kanalerna.
– Mediamarknaden och samhället förändras, och vi på Sjöfartstidningen behöver hitta nya vägar för att erbjuda våra annonsörer bästa möjliga synlighet, säger Albin Dahlin, VD på Sjöfartstidningen. Det nya avtalet innebär att Mediakraft tar över annonsförsäljningen för Sjöfartstidningen, Skärgårdsredaren och andra typer av uppdragsprodukter såsom DSM Magazine och The Captain. Stort fokus kommer att läggas på att erbjuda bra digital synlighet och att utveckla nya annonsformat.
– Vi på Mediakraft är mycket stolta över att ha fått ansvaret att sköta annonsförsäljningen för Sjöfartstidningen och dess digitala kanaler. Uppdraget som även innefattar utveckling av de digitala annonsprodukterna är en viktig uppgift när behovet från marknaden allt mer tenderar mot att kunna ta del av samma innehåll även digitalt. Vår långa erfarenhet från liknande uppdrag med försäljning och utveckling av annonsförsäljning till digitala och tryckta redaktionella medier gör Sjöfartstidningen till ett perfekt uppdrag i vår portfölj, säger Pierre Hultman, VD för Mediakraft.