Mediakraft blir Publisher

Under hösten 2016 förvärvade Mediakraft tidningen Dialäsen. En tidning för personal inom transplantation och njursjukvård i Norden.

"Förvärvet är en liten del av Mediakrafts långsiktiga strategi att kunna tillhandahålla ett helhetskoncept till våra uppdragsgivare", säger Pierre Hultman, VD på Mediakraft.

Dialäsen är en välskött och etablerad tidning inom sin nisch. Mediakraft kan genom förvärvet tillföra långsiktiga resurser för att utveckla tidningen och varumärket Dialäsen, främst digitalt. Vi ser betydande fördelar med tanke på verksamhetens övriga områden såsom digital utveckling och annonsförsäljning. 

"Mediabranschen är inte vad den en gång var. Användarnas beteenden förändras i en rasande takt och deras mediekonsumtion följer nu helt andra mönster. Mediekonsumtionen förändras och paketeras om för att möta nya behov och beteenden i det digitala landskapet. Räckvidden ökar tack vare digitala satsningar och betalningsviljan för nyheter digitalt är på frammarsch, (tack Spotify och Netflix!). Nischade medier har där en klar fördel i kriget om unika besökare, vi betalar för vad vi vill ha. Dock är problematiken kring att skapa stabil lönsamhet digitalt långt ifrån löst.Vi vill hjälpa våra uppdragsgivare ta steget fullt ut genom att internt få en förståelse för och kunskap om digitala strategier för tidningar på webben.", säger Louise Haglund, ansvarig nya medier. 

Våra uppdragsgivare betyder allt för oss, med dem bygger vi långsiktiga relationer med såväl tidning, redaktion och annonsörer.  Och för att lyckas måste man förstå och sedan bemästra, då kan erbjuda våra uppdragsgivare ett helhetskoncept. Där Mediakraft kan samordna både produktion och annonsförsäljning och bistå som bollplank och skräddarsy digitala lösningar till våra uppdragsgivare.

Nummer 2 av Dialäsen har precis utkommit, läs mer här, vill du annonsera i Dialäsen klickar du istället här!

TS-kontrollerad upplaga: 2 700 exemplar, 2016.
Antal utgåvor per år: 6
Målgrupp: Läkare, sjuksköterskor, dietister, farmaceuter, kuratorer, sjukgymnaster och medicintekniker inom njursjukvård och transplantation samt läkar- och sjuksysterstuderande.
Ansvarig utgivare: Pierre Hultman
Annonsförsäljning: Anders Jeansson
Chefredaktör/projektledare: Louise Haglund


Entreprenör

Advokaten

Situation STHLM

Allt om tidskrifter

Friluftsliv

Hemma i HSB

HSB Uppdraget

Hem & Hyra

Magasin Måltid

Svenska Måltider

Restaurangvärlden

Ulla

Välkommen till Ullared

UnderBARA BARN

Value

Insikt

Professionellt Styrelsearbete

Aktuell Säkerhet

Sveaskog

GLAS

MäklarVärlden

Skolledaren

Fysioterapi

VeterinärMagazinet

Dialäsen

Njurfunk

Allt om Diabetes

Vårt Malmö

Auris

Biblioteksbladet

dialasen.com

maklarvarlden.se

restaurangvarlden.se

magasinmaltid.se

veterinarmagazinet.se

advokaten.se

gbf.se

aktuellsakerhet.se

fysioterapi.se

skolledarna.se

Entreprenör

Advokaten

Situation STHLM

Allt om tidskrifter

Friluftsliv

Hemma i HSB

HSB Uppdraget

Hem & Hyra

Magasin Måltid

Svenska Måltider

Restaurangvärlden

Ulla

Välkommen till Ullared

UnderBARA BARN

Value

Insikt

Professionellt Styrelsearbete

Aktuell Säkerhet

Sveaskog

GLAS

MäklarVärlden

Skolledaren

Fysioterapi

VeterinärMagazinet

Dialäsen

Njurfunk

Allt om Diabetes

Vårt Malmö

Auris

Biblioteksbladet