Att jobba med traffic

Anneli och Malin är Mediakrafts hjärta. Från trafficavdelningen pumpar annonser, deadlines och ibland skarpa tillsägelser.

Det är många bollar i luften och det är bara att ducka när man närmar sig trafficavdelningen här på Mediakraft. Du har nämligen ingen lust att hamna i skottlinjen.

Det är mycket att hålla koll på. Det är inte helt ovanligt att de handhar uppemot ett femtiotal deadlines samma vecka. Och det väsentligaste är att allt skall stämma. Kundvård är A och O för oss på Mediakraft.

Har annonsen rätt färgmängd i bilderna och i texten? Är formatet den korrekta? Stämmer placeringen? Skall vi köra på en reprisering av förra månadens annons? Hur gick egentligen utfallet av den senaste kampanjen? Traffic kan svara på allt.

En advertorial?! – Inga problem, det löser vi!

Internt har vi resurser som hjälper er med såväl copy, traffic, AD och annonser både för print och digitalt.

Läs Annelis egna ord om hur det är jobba med traffic på Mediakraft - och varför hon älskar det:

Jag har jobbat som traffic på Mediakraft sen oktober 2015 och tycker det är såväl givande som roligt att ta hand om alla annonser. Vi har för närvarande 75 olika titlar och vissa perioder kommer det in så många annonser att man nästan drömmer om dem på nätterna...

Men jag tycker det är kul att klara av mina mål att samla in/producera och skicka annonserna till tryck och de dagar utan ett litet stressmoment är faktiskt lite tråkiga.

Jag gillar att vara i händelsernas centrum och ha koll på vem som bokat vad i våra tidningar, det gör också att jag har daglig kontakt med alla mina kollegor och det uppskattar jag mycket. Jag har även mycket kontakt med alla våra annonsörer, vilket innebär att man ska vara beredd på att ha hand om massa olika typer av människor och man lär sig något nytt varje dag.

Det jag tycker mest om i mitt jobb är att ingen dag är den andra lik och man får lösa problem i sista sekunden vilket kan innebära flera adrenalinkickar under dagen. Jag har jobbat som traffic i 10 år och känner mig verkligen nöjd över mitt yrkesval, det passar mig perfekt!

Mediakrafts affärsidé är att erbjuda en helhetslösning. Vi vill växa mer och det genom framgångsrika och kostnadseffektiva projekt tillsammans med våra uppdragsgivare. Vi skräddarsyr lösningar åt er, hör av er till Robert eller Pierre så berättar vi mer!

FAKTA: Traffic

  • Mediakraft hade fram till juni månad 373 deadlines för våra uppdrag
  • En genomsnittlig dag skickar Anneli drygt 200 email 

 


Entreprenör

Advokaten

Situation STHLM

Allt om tidskrifter

Friluftsliv

Hemma i HSB

HSB Uppdraget

Hem & Hyra

Magasin Måltid

Svenska Måltider

Restaurangvärlden

Ulla

Välkommen till Ullared

UnderBARA BARN

Value

Insikt

Professionellt Styrelsearbete

Aktuell Säkerhet

Sveaskog

GLAS

MäklarVärlden

Skolledaren

Fysioterapi

VeterinärMagazinet

Dialäsen

Njurfunk

Allt om Diabetes

Vårt Malmö

Auris

Biblioteksbladet

dialasen.com

maklarvarlden.se

restaurangvarlden.se

magasinmaltid.se

veterinarmagazinet.se

advokaten.se

gbf.se

aktuellsakerhet.se

fysioterapi.se

skolledarna.se

Entreprenör

Advokaten

Situation STHLM

Allt om tidskrifter

Friluftsliv

Hemma i HSB

HSB Uppdraget

Hem & Hyra

Magasin Måltid

Svenska Måltider

Restaurangvärlden

Ulla

Välkommen till Ullared

UnderBARA BARN

Value

Insikt

Professionellt Styrelsearbete

Aktuell Säkerhet

Sveaskog

GLAS

MäklarVärlden

Skolledaren

Fysioterapi

VeterinärMagazinet

Dialäsen

Njurfunk

Allt om Diabetes

Vårt Malmö

Auris

Biblioteksbladet